2011. március 31., csütörtök

Jázmin-pezsgő bonbon


Egy jó hírrel kezdem. A hétvégén egy játék indul a blogon, mellyel egy különleges polikarbonát bonbonformát és/vagy egy szilikon sütőformát lehet nyerni a Food-Pack Kft felajánlásából. Gyertek, játszatok velünk és nyerjetek! Részletek vasárnap reggeltől itt a blogon.

Erről a bonbonról már régóta álmodozom, de a megvalósítása mindez idáig komoly akadályokba ütközött. Hiába kerestem ugyanis égen-földön, a jól bevált lelőhelyeken a szárított jázminvirágot, sehol nem árulják magában, csak kínai zöld teával keverve. Az meg ugye nagyon nem ugyanaz. Míg végül pár hete ráakadtam egy olyan helyen, ahol nem is számítottam rá. Közben a kandírozott jázminvirág is megérkezett, így megvalósulhatott végre. Légiesen könnyű és letisztult ízvilágú. Callebaut belga fehércsokival és sok pezsgővel párosítottam, így ünnepélyes és elegáns bonbon lett belőle. Bár semmi aktualitása nincs ennek jelenleg az életemben, az esküvőt juttatja eszembe. A menyasszonyi ruha habos, hófehér légiességét, a tisztaságot. Ha esküvőre mennék, valószínűleg ezt vinném.

Hozzávalók:
 230 g temperált étcsokoládé, 100 g fehércsokoládé, 0,8 dl pezsgő, 0,5 dl tejszín, 2 ek szárított jázminvirág, 40-50 szem kandírozott jázmin



A tejszínt felforralom, beleteszem a 2 ek jázminvirágot, majd leveszem a tűzről. Hagyom kihűlni, majd zárható dobozban hűtőbe teszem egy éjszakára. Másnap leszűröm, a virágokat kidobom, a tejszínhez hozzáadom a pezsgő felét és felforralom. Ráöntöm a feldarabolt fehércsokira, homogén állagúra keverem és végül hozzáadom a pezsgő másik felét. Hűtő pár órára. 
A temperált étcsokit a (hajszárítóval) felmelegített polikarbonát formába öntöm, kiütögetem belőle a légbubikat, majd pár perc után visszaöntöm a csokit a tálba. A felesleget lehúzom róla habkártyával, majd lefelé fordítom, hogy kicsepegjen és egyenletesen terüljön el benne a csoki. Újra lehúzom habkártyával a felszínét, majd hűtő 10 percre.
Habzsákból betöltöm a jázminos fehércsokit a bonbonhüvelyekbe, helyet hagyva a lezárásnak, és beledobok mindegyikbe 1-2 szem kandírozott virágot. Hűtő 10 percre. Újratemperálom a maradék csokit és lezárom vele a bonbonokat. Hűtő 1-2 órára, majd óvatosan megfordítom a formát és kipotyognak belőle a bonbonok. Kandírozott virággal díszíthetjük.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ez a forma! :) Majd jövök játszani is! :) Neked ez már úgy látom nagyon profin megy! Gratulálok!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon különleges forma és ízvilág! Képzeld, pont egy órája készültek el életem első polikarbonátos bonbonjai, és szuperek lettek! Mind kipotyogott! Este vmikor a blogra is felrakom majd! Úgyhogy jövök én is játszani! Ja, és meghoztam a kandírozott levendulát neked Heidelbergből, majd írj egy e-mailt, és egyeztessünk, hogy tudnám eljuttatni!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz lett!
    Jövök én is játszani:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép ez a formád is! És micsoda illatos lehet ez a bonbon! :)
    Természetesen én is jövök játszani! :)

    VálaszTörlés
  5. Bence/Emőke!
    Köszi! Az még odébb van, de kezdek rutinos lenni:)
    Egy olyan jó kezdet mint a Tiéd is igazán sokat ígérő!!
    Várlak!! Nagyon szép formák lesznek:)

    VálaszTörlés
  6. Erinacea!
    Köszi!
    Láttam igen, nagyon szépek lettek, írtam is Hozzád! Ügyi vagy:))
    Várlak, a nyeremény polikarbonátforma újabb kihívásokat tartogat majd:)
    Én is jövök játszani Hozzád, a fejemben már megvan, csak idő is kéne a megvalósításhoz.
    Hova írjak mailt?

    VálaszTörlés
  7. És nagyon-nagyon köszi!!! Talán nem olvastad még, de kitaláltam már mivel viszonozhatom:)

    VálaszTörlés
  8. Gesztenye!
    Köszönöm és várlak Téged is szeretettel, akár mindkét témában:)
    Írtam Neked is Erinacea-hoz a formák kapcsán.

    VálaszTörlés
  9. Zsuzsa!

    Köszi, ez is még a múltkori rendelés.
    Illatos, igen, csokiillata van:))) A jázmin csak az ízében jön, de ott elég jól.
    Számítok Rád, kíváncsi vagyok nagyon mit hozol majd:)

    VálaszTörlés
  10. Vianne, a címem: pralineparadicsom@gmail.com

    VálaszTörlés
  11. Már kezdem sejteni, milyen játék is lesz! :)
    Naná, hogy igyekszem majd! :)))

    VálaszTörlés
  12. Szia, imádom a jázminos csokoládét, de már az egyetlen, általam eddig ismert csokibolt sem árul ilyet, az egyetlen Hajós utcai is bezárt:(
    Én jázminos sorbet-t és fagyit szeretnék készíteni, ezért érdekelne, honnan szerezted a szárított jázmint - ha nem titok.
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  13. Szia Mélisande!

    Egyik DM-ben vettem anno, sajnos azóta sem láttam:(( ez is olyan Limited Edition- féle dolog volt náluk, mint a szárított rózsabimbók vagy a krizantémvirág.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...