2011. április 11., hétfő

Pezsgős-málnás kehely



 A hétvégére tervezett nagy mennyiségű ibolya begyűjtéséről sajnos lecsúsztam. Többnyire levirágzott már, pár maroknyit sikerült csak találnunk, így be kell érnem az eddig elkészített esszenciával és kandírozott szirmokkal. Sebaj. Nagyon aktív voltam viszont a konyhában, sokféle bonbon, táblás csoki készült és a húsvéti csokigyártást is elkezdtem. Rengeteget fotóztam, a héten remélem legalább egy részét sikerül majd feltennem. 

Ez a kehely pár héttel ezelőtt készült. Édesanyámnak. Tudom, hogy messze még az Anyák Napja...amúgy sem kötődöm túlságosan az ilyen jellegű dátumokhoz, ünnepekhez. Nagyon jó szimbólumok, de őszintébbnek, igazibbnak érzem ha spontán módon ölthet formát az, amit érzünk, gondolunk.  
Köszönet Mindenért Anya!!! :)

(Szeretettel ajánlom továbbá Tina barátnőmnek, aki nagy lelkesedéssel látogatja a blogot a képek kedvéért, a receptek viszont untatják:) Ez most csak nyúlfarknyi lesz:)
Gyors, könnyű, mégis szép és igényes desszert...

Hozzávalók: 
csokikehely (Ázsia Bt, Desszertmester(webaruhaz is), talán Aldi is), 
1 dl pezsgő, 0,5 dl tejszín, 10 dkg fehércsoki, liofilizált málna (Ausztriában minden Sparban kapható) 



A tejszínt a pezsgő felével felforralom, a feldarabolt fehércsokira öntöm. Homogén állagúra keverem, majd hozzáadom a maradék pezsgőt is, elkeverem. Jól záródó műanyagdobozban 24 órára hűtőbe teszem. 
A kehelybe töltés előtt belekeverek pár darab apróra tördelt málnát, óvatosan elkeverem. Habzsákba teszem (tiszta uzsonnás zacskó is jó, betöltjük és kivágjuk a végét) és megtöltöm vele a csokikelyheket. A tetejét málnával díszítem. Friss málnával vagy eperrel is működik.

6 megjegyzés:

  1. Hmmmm, pezsgő-málna, ez a kombó nekem is kell!!! Már kattog is az agyam :) Nekem is van még egy kis dugi liofilizált málnám, de azt macaronba szánom, á la Vera, úgyhogy bonbonhoz majd friss/fagyasztott lesz. Nagyon előre vagy már, ha húsvéti csokigyártásban vagy! Én majd kb. az előtte való két napban nyomom vakulásig :D

    VálaszTörlés
  2. Fincsi lehet! :) És elegáns is! :)
    Látom, beelőztél liofilizáltban!

    VálaszTörlés
  3. Vianne!
    Milyen klassz ötlet.
    Nekem még van pár szem liofilizált eprem, Zsuzsa jóvoltából:-))
    Meg ilyen poharam is van, az aldiból:-))

    VálaszTörlés
  4. Erinacea!

    Nem jellemző rám, sajnos az utolsó pillanat embere vagyok. Most viszont muszáj, ha nem akarom boltban venni a húsvéti csokikat. 22-ére egy rendezvényre hívtak, az előtte lévő napokban arra készülök. Majd felteszem ide is a progit.

    Zsuzsa!

    És végtelenül egyszerű is. Az ilyeneket imádom:)
    Még a jázminnal együtt rendeltem. De lesz helye bőven a Tiédnek is:)

    Gesztenye!
    Köszi, ma fotóztam újra ilyen kelyheket a mousse-oddal és málnával:) Nem tudom elégszer megköszönni, annyira zseniális az a recept!!!

    VálaszTörlés
  5. Akkor megnyugodtam! :)
    Várom a programot! Igaz, az a kalácssütős estém lenne, de majd igyekszem korábban megsütni az ajándékba szántakat! :)

    VálaszTörlés
  6. :) nagyon finom ez a cucc, nem lesz nehéz dolgom vele.
    Küldöm, amint elkészül. Sztem jöhetsz akár sütés után is, lazítani:)éjfélig biztosan leszünk

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...