2011. február 26., szombat

Vénusz bimbói


Ajándék ugyanannak a számomra kedves személynek, akinek az eper-cayenne tábla készült. A barátságunk 20 éves múltra tekint vissza. Miért pont ez a női szimbólum? Mert olyasvalaki ő, aki hitelesen képviseli számomra a Nőiséget. Valaki, aki  megvalósította önmagát és harmóniában él. Magával, a világával. Nőként. Feleségként. Anyaként. Jóbarátként.
Boldog szülinapot!

Hozzávalók:
100 g 35%-os tejcsoki, 1 dl tejszín, fahéj, chili, 50 g étcsoki, 10 g temperált fehércsoki



A tejszínt felforralom, a feldarabolt tejcsokira öntöm, homogén állagúra keverem. Ízesítem. Én fahéjat és chilit tettem bele. Hűtő 2 órára. Elektromos habverővel krémes állagúra keverem, majd habzsákból kis kupacokat - mellbimbókat- nyomok a sütőpapírra. Újra hűtő 1 órára. Étcsokit temperálom, a kis bimbókat beleforgatom, majd sütőpapíron 1 órát szilárdulni hagyom. A bonbonok csúcsát a temperált fehércsokiba mártom, hagyom lecsepegni, majd sütőpapírra teszem megszilárdulni. 

Ötlet: Joanne Harris: Csokoládé, A francia konyha

8 megjegyzés:

  1. Vianne !
    Nagyon klassz!
    Én még nem mertem chilit tenni a bonbonba, nem tudom szeretnénk-e, sosem ettem ilyet:-)

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye!

    Ha szeretitek a chilit, akkor nem lehet gond belőle.
    A chilit a legvégén érzed, marad egy hosszú,csípős utóíz (az ereje nyilván a mennyiségtől függ)
    Megteheted h lezárás előtt csak 1-2 bonbonba szórsz egy csipet őrölt chilit tesztként.

    VálaszTörlés
  3. Szia! Csodálatos lett az íze!! Mindkét fűszert imádom, de így egyben még sohasem próbáltam, minden szempontból siker lett :)) Csak először nem gondoltam végig és főzőtejszínből csináltam, de aztán rájöttem, hogy habból kell. Sőt ezután ha tehetem csak habtejszínt használok mindenhez.

    VálaszTörlés
  4. Szia Jucus! De jò, nagyon örülök h bejött Nektek is:))
    A főzőtejszínt felejtsd el! Mindenhez csak 30%os habtejszínt érdemes hasznàlni!
    Köszönöm h visszajeleztèl! Sok tovàbbi örömöt és sikert a bonbonokkal:)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Vianne!

    Pont most olvastam a Csokoládé című könyvet, nagyon tetszett, csak azt sajnáltam, hogy nincsenek benne receptek.
    Nagyon örülök, hogy Te elkészítetted az egyiket, mindenképpen kipróbálom majd!

    Üdv,
    J.A.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...