2011. november 18., péntek

Csokis hokey-pokey


Ismét egy könnyen elkészíthető ajándék kollégáknak, barátoknak, családnak...olyanoknak akik remek fogazattal bírnak...

Hozzávalók (kb. 20 db):
250 g étcsoki (70%), 5 ek cukor, 2 ek kukoricaszirup, 1 tk szódabikarbóna
 

Sütőpapírral kibélelünk egy kb. 20x20-as tepsit. A cukrot a kukoricasziruppal kis lángon melegíteni kezdjük. Folyamatosan kevergetve felforraljuk és 4 percen keresztül gyöngyözve forraljuk. Ezután lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a szódabikarbonát. A mennyisége duplájára vagy triplájára nő. Öntsük a szirupot az előkészített tepsibe. Fontos hogy gyorsan dolgozzunk vele, mert nagyon hamar megszilárdul. (én megkíséreltem szilikon bonbonformába kanalazni...esélytelen). Szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni. 

A csokit temperáljuk és a darabokra tördelt hokey-pokeyt belemártogatjuk. Sütőpapírra tesszük, hagyjuk h megszilárduljon a bevonó. Aztán mehet egy dobozba, hogy kicsit puhuljon. 

/Ötlet: Desszertek c. könyv, Kossuth Kiadó/


8 megjegyzés:

  1. Szenzációs. Ez tulajdonképpen a törökméz csokizva ugye?
    Nem nagyon kemény a belseje?
    Nagyon jó lett:-))

    VálaszTörlés
  2. De jó ez is! Kukoricaszirup helyett gondolom, lehet mézet is használni, nem? Jó kis ropogtatni való.

    VálaszTörlés
  3. De jó neve van!Még nem láttam és ettem ilyet, de biztos ízlene!:)

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötleteid vannak! Szuper! Én szejetem a töjökmézet.... :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is a törökméz jutott eszembe. Nagyon klassz neve van. Azt már nem is mondom, hogy nagyon guszta, mert nálad mindig gyönyörűségeket találok. :)

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye!
    Igen, törökmézszerű. Kicsit keményebb, nem olyan nyúlós, ragadós, inkább roppanós.

    Katuci!
    igen, lehet sztem is mézzel.

    Erika!
    Tényleg finom és egyszerű. Próbáld ki:)

    Pixie!
    Nem saját ötlet, de már nagyon rég szemezgettem vele, itthon belezúgtak, vszínűleg készül még. És én is szejetem...:))

    Petra!
    Köszi:))

    VálaszTörlés
  7. Nyamm! Azt hiszem, ezt most kipróbálom! Imádom a törökmézet:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...