2012. január 11., szerda

Banán-karamell bonbon a la Jean-Pierre Wybauw (Vegán bonbon)

 

Életem első vegán bonbonjai készültek el a hétvégén egy - a szívemnek nagyon kedves - barátnőmnek. Közös frekvencia, lelkiség, sok élettörténeti hasonlóság, párhuzam és sok sok szeretet fűz össze minket hosszú évek óta. Anna tavasszal képes volt hősiesen végigcsinálni velem egy éjszakába nyúló bonbonbemutatót és kóstolót úgy, hogy vegán lévén soha egyetlen darabot sem ehetett a bonbonjaimból. Az ízeket elmeséltem neki, ő meg elképzelte. Akkor ígértem meg neki a vegán verziókat, szerencsére a türelem szerepel az erényei repertoárjában így örömmel fogadta, mikor közel 9 hónap után ezek végre meg is születtek. Összesen 4féle készült, sorban jön mindegyik a blogon. 

Több mint egy éve áll a könyvespolcomon Jean-Pierre Wybauw - Fine Chocolates 3. - Extending shelf-life című könyve. Még a legelső formáimmal együtt vettem. 

 
Sokszor levettem, nézegettem, aztán visszatettem. Aztán az ünnepekben most végre volt időm belemerülni egyrészt, másrészt csokifronton nagy változások zajlanak most bennem, körülöttem, de erről majd később. Ezt a receptet már nagyon rég kinéztem, az egyik legérdekesebb számomra, így szombaton több módosítással megvalósult. A módosított cukrokat kihagytam, a ganache-ban a tejszínt zabtejszínre, a karamellkrémben a vajat szójatejszínre cseréltem, megváltoztattam a balzsamecet mennyiségét és a receptben szereplő tejcsoki helyett étcsokit használtam. 

Egy kicsit a könyvről:
A francia csokoládémester, Jean-Pierre Wybauw 4 könyvet írt ezidáig a csokoládéról. Egy a csokoládé dekorációkról, 3 a bonbonokról szól. Első bonbonokról szóló könyve a Fine Chocolates Great Experience részletesen foglalkozik a csokoládé- és cukorfeldolgozással, szavatossági időkkel. Több mint 100 ínycsiklandó bonbon és trüffel receptet tartalmaz, melyet a híres fényképész, Tony Le Duc képei illusztrálnak. Második könyve a  Fine chocolates 2 - Great Ganache Experience a ganache készítésről szól, melyben nagy részletességgel ír azokról az alkalmazásokról, technikákról, trükkökről és receptekről melyek segítségével ganache-ból kész bonbonokat készíthetünk.
Harmadik könyvében a Fine Chocolates 3. - Extending shelf-life a legújabb csokoládékészítési- és fogyasztási trendekről, a szavatossági idő hosszabbításának lehetőségeiről ír, valamint számos új receptúrát, technikát mutat be részletesen. 
Mind a 4 könyv megvásárolható a Goodwill Kft-nél.  


Ezzel a poszttal jelentkezem is Kati játékára, melyet 1. blogszülinapja alkalmából hirdetett. Boldog szülinapot Kati! :)))

 

Hozzávalók:
Burok:
300g temperált étcsokoládé

Karamellréteg:
50 g nádcukor, 1 tk balzsamecet, egy csipet só, 80 ml szójatejszín

Banános ganache:
2 kicsi érett banán, 2 ek nádcukor, 2 ek méz, 1 csipet citromsav, 60 ml zabtejszín, 50g étcsoki 

A cukrot karamellizáljuk, majd óvatosan hozzáadjuk a balzsamecetet (kicsit fröcsög) a sót és a szójatejszínt. Alacsony hőfokon tovább melegítjük, hogy a megszilárdult karamell feloldódjon és a massza homogén állagúvá váljon. (a szójatejszín sűrűségétől függ a hozzáadandó mennyiség, a lényeg hogy sűrű de folyékony masszát kapjunk) Kihűtjük.  

A banánt villával szétnyomkodjuk vagy összeturmixoljuk. A cukorral és a mézzel együtt főzni kezdjük és hagyjuk hogy besűrűsödjön. Kihűtjük majd hozzáadjuk az 50g felolvasztott csokoládét. 

A burokhoz a temperált csokoládét az előmelegített polikarbonát formákba töltjük, és óvatosan a munkapulthoz ütögetjük hogy a légbubik távozzanak. Pár perc után (én nagyon szeretem ha vékony a burok, ezért tényleg csak pár percig hagyom a formában) lefelé fordítjuk a formát és hagyjuk hogy a csoki kicsöpögjön a formákból, vissza a tálba. A formát lefelé fordítjuk 5-6 percre, hogy a csoki egyenletesen elterüljön, különben a falakon túl vékony a tetején túl vastag lesz a burok. A lecsepegett csokit habkártyával lehúzzuk és mehet a hűtőbe 15 percre. Ezután betöltjük 1/3-ig a balzsamecetes karamellkrémet, majd  a banános ganachet helyet hagyva a lezárásnak. A félretett csokit újratemperáljuk és lezárjuk a bonbonokat. Hűtő 1 órára majd óvatosan megfordítjuk és a bonbonok kipotyognak belőle. 

 

14 megjegyzés:

  1. Ezek a könyvek nagyon szuperek! Én az elsővel jelentkeztem a játékba. ;) El tudom képzelni mennyire örült a barátnőd! Kb annyira, mint az én cukorbeteg ismerőseim. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper a karamell-banán páros! Nagyon kíváncsi vagyok, milyen csokival kapcsolatos változások történtek veled-körülötted! A Great Experience-t most kaptam meg karácsonyra, nem is tudtam, mihez kapjak a fa alatt, egyszerre nézegettem a Szakácsok könyvével :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretlek és köszönöm, a bepillantást a csokiörömbe, az ízösvényeidre és köszönöm Neked az eddigi utunkat, ami a jövőbe tart PuszAnna :)

    VálaszTörlés
  4. Emőke!
    Meg is néztem mit alkottál, nagyon szuper lett a tojáslikőrös bonbon. Jó hogy leírtad a lezárás történetét mert ahogy megláttam a képet, rögtön azon kattogtam.

    Zsuzsi!

    Ismerős az élmény, minden Karácsony, szülinap, névnap stb. hasonlóan zajlik. A legfrissebb szerelem: Ízek harmóniája. Írok majd róla. A csokiról is:)

    Tündér!
    :))) Nagy-nagy ölelés Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom lehet a bonbon és szuper a könyv ajánló :)

      Törlés
  5. Szép és izgalmas bonbon! Jó, ha az ember mellett áll egy ilyen Barátnő! Sok szép együtt töltött időt kívánok Nektek! :)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű és isteni ízesítésű. A változásokra én is kíváncsi vagyok. :)

    VálaszTörlés
  7. Nem semmi lehetett kitalálni, azért az a balzsamecetes karamellkrém durván jó lehet. Nagyon figyelmes vagy, hogy ilyen alapossággal készítetted. :-)

    VálaszTörlés
  8. Úgy szeretem a bejegyzéseidben, hogy ennyire gazdagok. A bonbon szokás szerint fantasztikus, de legalább annyira érdekes a sok további információ, amit fűzöl köré. Nagyon szeretem olvasni, amiket írsz!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz amit ismét alkottál:-)
    Én is kíváncsian várom a változásokat. A könyveket kicsit irigylem, de remélem én is eljutok a Goodwillbe egyszer:-))

    VálaszTörlés
  10. Vikvi!

    Köszönöm:) azért én személy szerint maradok a nem vegán verziónál:)

    Szilabi!
    Köszönöm:)
    Igen, tényleg az Élet nagy ajándékai az Igaz Barátok, köszönjük, nagyon aranyos vagy, én is hasonlókat kívánok Neked!

    Petra!
    Köszi:) Hamarosan jön:)

    Katuci!
    Hát az eredeti recept ennél jóval angyobb mennyiségű balzsamecetet írt, de óvatos voltam. Nagyon érdekes íze van, a banán lekerekíti. Tud vmit ez a pasi:))
    És az alaposságról meg...tudod, nagyon megérdemli :)))

    Levendulalány!
    Tudod én Veled vagyok pontosan így, szóval ez Tőled nagyon nagyon jóleső:)) Köszönöm!!!


    Gesztenye!
    Köszi:)
    Lehet tőlük postán is rendelni sztem.

    VálaszTörlés
  11. De vagány:) Nagyon tetszik a bemutatód, és az is amit csinálsz, mármint a bonbonkészítés. Nagyon eredeti ötleteid vannak. Ne haragudj, hogy nem találtam a könyvajánlót, pedig mind végignéztem a januári posztokot, de mégsem akadt meg a szemem rajta. Köszi a könyvajánlót, hogy velem ünnepelsz, játszol:)

    VálaszTörlés
  12. Köszi:)

    Én is mentettem Tőled párat, kedvenceim a virágos cukrok:)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...