2011. július 1., péntek

Bodzás habzóbor sorbet - VKF 43.


Több ötletem is született Reni kiírására, de 2 ezek közül már biztosan nem fér bele az időmbe, így a csokiba burkolt tonkabab-fagyi és a szintén csokiba zárt ibolyafagyi majd később jönnek. 
Szerettem volna vmi igazán könnyed, légies jeges desszertet is készíteni, így bukkantam rá erre a receptre. Nagyon lágy, könnyű sorbet lett belőle, egy finom ebéd vagy vacsora kellemes záróakkordja lehet. A habzóbor és a bodza jól harmonizál egymással. Más gyümölccsel is el tudom képzelni, szívesen kipróbálnám pl. körtével vagy dinnyével...

Hozzávalók:
1 tojásfehérje, 150 ml bodzaszörp, 450 ml habzóbor

Egy tálban összekeverjük a habzóbort és a bodzaszörpöt, majd óvatosan, kis adagonként beleforgatjuk a kemény habbá felvert tojásfehérjét. Ne várjuk, hogy egynemű állagot kapjunk, mert nem fogunk. Fagylaltgépbe öntjük, vagy lapos tálban tesszük a fagyasztóba és mikor jegesedni kezd, botmixerrel félóránként átkeverjük. 


Ötlet: Vicki Smallwood - Fagylaltok könyve 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki!
    Nézz be hozzám, van számodra egy meglepetésem! :)

    VálaszTörlés
  2. Izgat ez az íz! :) Aztán belegondoltam, majd biztos lesz jázminos, rózsaszirmos, talán akácvirágos sorbet is.... Be kell üzemelnem végre a fagyigépemet. :)

    VálaszTörlés
  3. chriesi!

    Köszi nagyon, nekem tetszik, de őszintén itthon nem osztatlan a lelkesedés:)

    Flóra!

    Köszi
    és a meglepit is nagyon!!!

    Su!
    Ideje:)) Igen, jázminos tutti lesz:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...