2011. július 20., szerda

Eperparfé


Hát mostanában nem az aktualitás jellemzi szegény blogot:( Ritkán ülök a gép elé, az elmúlt heteket utazgatással, "nagymamizással" töltöttük. Ez az eperfagyi is nagyon régen készült már, pont akkortájt mikor az eperszezon aktuális volt. Vagyis nem tegnap. Ami miatt mégis felteszem, hogy bármilyen más gyümölccsel könnyen és gyorsan elkészíthető. Most valószínűleg málnával vagy szederrel készíteném úgy, hogy csak márványosan keverem el benne a gyümölcspépet és darabkákat. Hmmm, nagyon szépen mutatna a szeder márványosan megcsíkozva a fehér alapot...
Az alapötletet Erinacea meggyfagyija adta.

Hozzávalók:
25 dkg gyümölcs (eper, szeder, málna, áfonya, stb), 2-3 ek mascarpone, 2 dl tejszín, méz

A gyümölcsöt egy maréknyi kivételével botmixerrel pürésítem és hozzáadom a többi összetevőt, összeturmixolom. Ízesítem mézzel. A visszamaradt gyümölcsöt kisebb darabokra vágom és a masszához keverem. Szilikonformákba töltöm, kicsit az asztalhoz ütögetem hogy egyenletesen elterüljön a mélyedésekben. Fagyasztóba teszem, tálaláskor friss gyümölccsel díszítem.


Az elmúlt hetekben 2 díjat kaptam, az egyiket Flórától, a másikat Évától. Mindkettőtöknek nagyon köszönöm. Ahogy láttam a díj, amíg mi nyaraltunk, szépen tette a dolgát és nagyjából körbejárt, ezért szeretném minden magyar gasztroblognak ajánlani. 


 




2 megjegyzés:

  1. Igaz, hogy már kaptál, de én akkor is küldök még egyet! :) http://azenszakacskonyvem.blogspot.com/2011/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. Őrületesen jól néz ki, mint mindig...
    Én is továbbítanám Neked a díjat, de látom, hogy már jó néhányszor megkaptad. :-))
    http://katucikonyha.blogspot.com/

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...