2012. január 16., hétfő

Tárkony-Grapefruit bonbon - a la Recchiuti (Vegán bonbon)


Bizarrul hangzik? Nekem annak tűnt, mikor először olvastam róla. Épp ezért keltette fel az érdeklődésemet. Nagyon is:) Az összetevőivel külön-külön nagyon jóban vagyok, de együtt kifejezetten izgalmasnak tűnik. A zseniális ötlet sajnos nem saját, ez a kombináció Michael Recchiuti San Francisco-ban élő csokoládékészítő mester egyik híressé vált különlegessége. Kukkantsatok be az online shopba, lenyűgöző választék és elegancia várja a látogatókat. Nekem egyik kedvencem az étcsokival bevont körteszeletke. Az eredeti tárkony-grapefruit bonbont sajnos még nem állt módomban kóstolni, elképzeltem hát egy saját verziót arról, hogyan lehet a tárkonyt a pink grapefruit-tal házasítani. Nem egy szokványos ízvilág, de nekem és néhány bátor tesztalanynak nagyon bejött.
 

Hozzávalók:
200 g temperált étcsokoládé (70%), 1 dl zabtej, 1 púpos tk tárkony (sajnos frisset nem kaptam, így szárított), 100g 65% Fortina étcsokoládé, 1 nagyobb pink grapefruit, 3 ek méz

A gyümölcsöt meghámozom, a hártyától is megszabadítom és a gyümölcs húsát botmixerrel pürésítem. Majd 3 ek mézzel közepes lángon összeforralom, míg besűrűsödik. Félreteszem, kihűtöm. 
A zabtejszínt a tárkonnyal forrpontig melegítem, majd leveszem a tűzről, lefedem és 3 órán át hűlni hagyom. Akkor átszűröm, a tárkonyt kidobom, a tejszínt újra forrpontig melegítem és a 100 csokoládéra öntöm (feldarabolt vagy pasztilla), homogén állagúra keverem. Kihűtöm. 
A temperált étcsokoládét az előmelegített polikarbonát formába öntöm, a légbubikat kiütögetem, pár percig állni hagyom, majd visszaöntöm a formából a felesleges csokit a tálba és félreteszem. A formát lefelé fordítom 10 percre, hogy a csoki egyenletesen terülhessen szét a mélyedésekben, majd habkártyával lehúzom a kicsepegett felesleget és hűtőbe teszem a formát 15 percre.
Először a pink grapefruitot töltöm be habzsákból a forma 1/3-áig, majd a tárkonyos ganache-sal töltöm meg, elegendő helyet hagyva a lezárásnak. Hűtő 15 percre. Újratemperálom a csokit és lezárom vele a bonbonokat. Hűtő 1 órára, majd kifordítom belőle az elkészült finomságot. Szárított, morzsolt tárkonnyal díszíthetjük. 



8 megjegyzés:

  1. Nagyon merész! :-) Azért megkóstolnám, bár a tárkonnyal nem vagyok nagy barátságban, a grapefruittal viszont nagyon! Nagyon szépek a fotók!

    VálaszTörlés
  2. Hűha, ez aztán az izgalmas bonbon! Szerencséd van a tesztalanyokkal is, az én alanyaimnak már a tonkababról se mertem szólni, mert ez lett volna a reakció: Miii, te BABOT raksz a bonbonba??? :)

    VálaszTörlés
  3. Nem semmi ez a bonbon, valóban nagyon merész. A tárkony nélkül én is biztos megkóstolnám, de lehet még azzal is:-))

    VálaszTörlés
  4. Annyira jól néz ki, hogy szívesen bevállaltam volna egy tesztalanyságot ! Biztosan nagyon finom!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek és ha Te mondod, biztos fincsi is!:)

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon érdekes kombináció! Neked elhiszem, hogy finom. Az nem is kérdés, hogy gyönyörű. :)

    VálaszTörlés
  7. Én is megkóstólnám ezeket a bonbonokat:) Én azt hittem eddig , hogy rendszeres olvasód vagyok, mert sokszor jártam nálad, de most nem találtam magam, így felíratkoztam most. Szívesen várlak játszani, írd be újra a linket, mert én kerestem nálad de nem találtam a könyvajánlót:)

    VálaszTörlés
  8. Katuci!
    Első hallásra az, kóstolva azonban jól harmonizál egymással a két összetevő.
    Köszi:)

    Zsuzsi!
    Igen, tényleg nyitottak többnyire, aki nem az,azzal vakon kóstolunk, így valahogy...

    "Hmmm, de jól néz ki...
    Megkóstolod?
    Persze...
    Ízlik?
    Hmmmmm, nagyon jó....mi ez??
    Hát, képzeld...."

    A bab egyébként jó ötlet:))))))

    Gesztenye!
    Érdemes:))

    Éva!
    Köszi:) Messze laksz? A jövőre nézve kérdezem? :)

    Erika!
    Köszi:) Recchiuti is elég hiteles forrás :)

    Petra!
    Köszi:) Jó a fűszerekkel játszadozni, jó dolgok születhetnek belőle.

    Kati!
    Én is azt hittem:)De akkor most Üdv nálam:)
    nem értem mi történt, beírtam újra.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...