2011. május 24., kedd

Epres-vodkás frissítő


Az ötlet a nemrég megjelent Ajándékok a konyhából című könyvből származik, az arányokon kicsit változtattam. Ott eperlikőrnek hívják. Nem vagyok nagy cimbi a klasszikus likőrökkel, nekem túl édes, gej, műíz jut eszembe róluk. Ez szerencsére egész más. Átütően epres, citromos nagyon kellemes, frissítő ital. Elvileg 8 hétig eláll a hűtőben. Hát...nem tudom kinél. Ma délelőtt készült, és mivel nagyon komoly önkontrollt gyakoroltam/tunk még van belőle egy kicsi:) Holnap újra készítek 2 adagot. Egy alkoholmentes változatot, hogy LurkiPóki se maradjon ki a jóból, magunknak pedig sok-sok mentával. Csodálatos a friss fodormenta íze. Gyönyörű ágakat vásárolok minden nap a piacon. Sokáig méltatlanul bántam vele, magyarán mellőztem. Most viszont mentakattanás van. Ahogy ezt látni is fogjátok a következő napokban...


Hozzávalók (1 liter):
500g eper, 400 ml víz, 200g cukor, 160 ml citromlé (kb. 3 citrom leve), 200 ml vodka, 2-3 ág fodormenta (opcionális)


A cukrot a vízzel állandó kevergetés közben felforralom, hagyom hogy a cukor teljesen feloldódjon. (Ha mentával szeretném készíteni, a mentaleveket is beleteszem közben.) Az epret botmixerrel pürésítem, hozzákeverem a citromlevet és a vodkát. A cukorszirupot átszűröm (ha tettem bele mentát), és hozzáadom az eperhez. Összekeverem, steril üvegekbe öntöm. Jó hidegre lehűtöm, hűtőben tárolom, így kb. 8 hétig eláll.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...