2013. február 11., hétfő

Romantikus marshmallows

  
Nagyon szeretem a pillecukrokat, ezt a csíkos verziót már hónapok óta tervezem elkészíteni. A Valentin nap végül jó alkalom lett erre. Sokféle receptet nézegettem, jellemzően a receptek fele tojásfehérjével, a másik fele anélkül készül, végül Zsuzsi receptjét választottam. A pillék megjelenésre szépek lettek, finomak is, de nekem még nem elég habosak belül, így hamarosan a tojásfehérjés verziót is kipróbálom. 
  
  
Hozzávalók (kb. 30 db):
1. réteg:
45 ml víz, 70 ml meggylé (kiolvasztott meggy leve), 7 gr zselatin (= kb. 4,5 lap zselatin), 150 gr nádcukor, 100 gr glükózszirup
 
2. réteg:
45 ml és 70 ml víz, 7 gr zselatin (4,5 lap), 150 gr nádcukor, 100gr glükóz, 5 ek. porcukor
 
Egy tálba beleteszem a meggy kimért levét és beáztatom a zselatint. A cukrot a glükózsziruppal és a 45 ml vizzel egy lábasban melegíteni kezdem. Ha feloldódott a cukor már nem kevergetem, és 118 fokra melegítem. Leveszem a tűzről és a cukorszirupot kicsi sugárban elkezdem a zselatinos meggyléhez önteni, miközben elektromos habverővel folyamatosan keverem. Ha már az összes cukorszirup benne van, erősebb fokozatra kapcsolok és addig verem, míg a massza besűrűsödik és felmászik a habverőre. (Ez kb. 6-8 perc).
Sütőpapírral kibélelek egy jénai tálat (kb 14x26 cm) és étolajos szilikonecsettel alaposan átkenegetem a papírt is és a tál oldalát is. Beleöntöm a masszát, és egyenletesen elterítem benne. Hűtő egy éjszakára.
Másnap elkészítem a második réteget ugyanígy.
Miután a massza megszilárdult, egy darab sütőpapírra porcukrot szitálok, és erre borítom ki a pillecukor-tömböt. Éles késsel vagy konyhai ollóval hasábokra vágom, majd porcukorba forgatom. Légmentesen lezárva tárolom.
 
 
 
 

 


2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...