2011. június 10., péntek

Gyermekkorom kedvence - Eperhab


Emőke játékára készült ez a végtelenül gyors, egyszerű, számomra mégis nagyon kedves desszert. Gyermekkoromat idézi, nagymamám készítette ezt nekünk sokszor, mikor nála voltunk a Hugimmal. Kb. 20 éve ettem utoljára, szinte el is felejtettem. 
Köszi Emőke, hogy eszembe juttattad:)

Hozzávalók:
 250g eper, 100g porcukor, 2-3 ek mascarpone (elhagyható), 2,5 dl tejszín, étcsoki (70%)

  

A feldarabolt, érett epret megszórjuk a porcukorral és az egészet leturmixoljuk. Ha mascarpone-t is teszünk bele, kevés cukorral keverjük habosra és adjuk hozzá az eperpürét. A lehűtött tejszínt kemény habbá verjük, majd óvatosan beleforgatjuk a (mascarponés) eperpépet.  
 Lehűtjük, tálaláskor reszelt csokival díszítjük.

A játék még 5 napig tart, gyertek játszani!!! ITT!



5 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretem az eperhabot! :))) Mascarponéval még nem próbáltam, de bizti fincsi hozzá! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, én is nagyon sokat készítettem régen még mikor a gyerekek kicsik voltak, de marcarponé akkor még számomra nem volt ismert.

    VálaszTörlés
  3. Igazán nincs mit, én örültem, hogy játszottál. :) Ez pedig nagyon finom lehet!!! :))

    VálaszTörlés
  4. Sajnos nem kaptam tegnap este epret sehol a környéken, így az itthoni sárgadinnyéből készítettem el a habot: nagyon finom lett, ezt is próbáljátok ki:)

    VálaszTörlés
  5. Susu!
    Dejó:)én is most tettem bele először, tartalmasabb lett kicsit tőle, de tényleg elhagyható.

    Éva!
    Köszi:) A nagyim is enélkül készítette anno persze. Ez csak egy kis plusz, inkább az állagához ad hozzá. Kicsi unokád nem szereti??

    Emő!
    :)
    az volt:)

    Andon!
    Ez mennyire jó ötlet!!! Ki fogom próbálni:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...