2011. február 22., kedd

Epres-cayenne borsos töltött táblás csokoládé


Bonbonokat már viszonylagos rutinnal gyártok. A táblás csokikkal más a helyzet. Egyszerűnek tűnnek, mégsem azok. Kifehéredik, bemattul, csíkos lesz, eltörik, szóval nem szép... 3 hónap aktív keresés után végre remek táblás formákra leltem, azóta lényegesen kevesebb velük a dráma. Így a hétvégén bepróbálkoztam egy töltött verzióval is.
Ajándék lesz. Valakinek, aki nagyon kedves számomra. Ezért fontos volt, hogy ne csak finom, de szép is legyen. Nem részletezem...A harmadik nekifutásra sikerült...
Hát, mit mondjak, játéknak jó volt, szoros barátságot még nem kötöttünk.

Az ízvilág eper és cayenne bors 70%-os equadori étcsokiburokban.

Hozzávalók 4 táblához:
400 g étcsokoládé, 300 g eper, 120g cukor, cayenne bors, 1 tk pektin

                                  
Az eperből, cukorból, pektinből sűrű dzsemet főzök, cayenne borssal ízesítem, hagyom kihűlni, majd 1 napra hűtőbe teszem.
Az étcsokit temperálom és a (hajszárítóval) felmelegített formába öntöm (polikarbonát forma esetén). Az asztalhoz ütögetem, hogy a légbuborékok távozzanak. 10-15 perc után visszaöntöm a formából a csokit a tálba és félreteszem a lezáráshoz. Formákat kicsepegtetem, a felesleget habkártyával lehúzom. Hűtő 30 percre. Epres tölteléket betöltöm, helyet hagyva a lezárásnak. Hűtő 1 órára. Csokit újratemperálom, a táblákat lezárom vele. Hűtő 1-2 órára. Aztán puha felületre, pl. tiszta konyharuhára teszem megfordítva és a táblák szépen kipotyognak belőle.

14 megjegyzés:

  1. Egyszerűen csodálatos! Nagyon szuper a táblás formád is! Látom, Te is beszerezted az aranyos kék ikeás edénykét, nekem is van :)

    VálaszTörlés
  2. Azti...De megkóstolnám...Akkor is ha adna a fejemre a dottoressa Zoppo ha meglátná...:-)) Talán kedvelsz annyira engem is ,hogy csinálsz nekem ilyet...

    VálaszTörlés
  3. Erinacea!

    Köszi, köszi! És a webshop tippet is a málnás posztodnál. Régóta kerestem kandírozott jázmint hiába, náluk van:)

    Tál: van kék is, az kisebb. Ez a nagyobb fajta és találd ki milyen színű??? ;)

    VálaszTörlés
  4. Kriszta!

    Ááááá, ez nem hízlal:)Anyukám az egyik főkóstoló, így is minden héten lecsússzan róla egy kiló. Kellenek az endorfinok is, csak mértékkel:)

    Ek sokat agyalok, hogy küldhetnék, de nem bírnák ki a szállítást meg a hőmérsékletingadozásokat.
    Így sajnos el kell jönnöd érte:)

    VálaszTörlés
  5. Nevezz a Fagor receptversenyébe február 28-ig, és nyerj egy 50 ezer Ft-os vacsorameghívást Magyarország egyetlen Michlen díjas éttermébe, a Costesbe! Részletek: http://www.facebook.com/#!/Fagor.hu?v=app_10442206389

    VálaszTörlés
  6. Csak nem lilás? :) Nekem csak a kisebb kék van, egyszer már bevetettem, tök jól néz ki bonbonokkal telerakva :)

    VálaszTörlés
  7. Vivianne!
    Nagyon klassz lett, én még nem készítettem táblás csokit, jobban szeretjük a töltöttet:-)
    Gondolom a megajándékozott örült neki.

    VálaszTörlés
  8. Nem probléma , úgy néz ki hogy májusban megyek...;-)De tényleg ilyet készítesz nekem?Elolvadok...

    VálaszTörlés
  9. Húúú, de guszta! :-) És biztosan nagyon fincsi is. De látom, megszenvedtél érte. Gondolom, senki sem bánta, hogy az előző kevésbé sikeres próbálkozásod nyomait el kellett tüntetni. :-)
    Igazán szép, étvágygerjesztő a blogod, sok sikert hozzá!

    VálaszTörlés
  10. Gesztenye!

    Ez töltött:) épp ettől volt bonyesz.
    Igen, meghatódott:) Minden fáradtságot megért.

    VálaszTörlés
  11. KrisztaDraga!

    Nem fognak felengedni a gépre, annyi csokit kapsz. Csak gyere már:)

    VálaszTörlés
  12. Zsuzsa!

    Szia, nagyon köszönöm:)
    Önfeláldozó emberek vesznek körül, duzzogás nélkül elpusztították a kudarcos példányokat:)
    Finom lett!

    A maradék töltelékből vodkás étcsokiganache-sal bonbon született, remélem meg tudok legalább egyet menteni a holnapi fotózáshoz.

    VálaszTörlés
  13. hol lehet ilyen tábla csoki formát venni?

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...