2011. április 2., szombat

Nyereményjáték


 Mióta az első polikarbonátformás bonbonjaim elkészültek, új dimenzió nyílt számomra. A kapható szilikonformák változatossága lássuk be elég szűkre szabott, így egy idő után meglehetősen unni kezdtem őket. Így a kezdeti sikereken felbuzdulva kutatni kezdtem újabb és újabb formák után. Ennek során találtam rá a Food-Pack Kft-re, ahol első alkalommal órákat töltöttem el a különböző bonbon és süteményformák bűvöletében, álmélkodtam, gyönyörködtem. És beszélgettem a szívvel-lélekkel segédkező jófej tulajdonossal, Zimmermann Lászlóval. Második látogatásom hasonlóan sikerült, szó szót követett, míg megszületett ennek a közös játéknak az ötlete, melynek a 2 fődíját az ő felajánlásukból nyerhetitek meg.

És ezzel rá is térek a lényegre:
Mostantól április 17. vasárnap éjfélig nyereményjáték indul két kategóriában.


I. kategória: sütemény 
II. kategória: bonbon

Téma mindkét kategóriában: A Tavasz és a Csokoládé.
Olyan sütemény és/vagy bonbon ötleteket várunk tehát, melyek tartalmaznak csokoládét és ízvilágukban, hangulatukban a tavaszt idézik. Az ötleteket a nyereményként felajánlott formákba kérjük megálmodni, melyek a következők:

I. kategória 
Fődíja: szilikon süteményforma
Szilikon forma adatai:
méret: 300*145 m 80mm
kivitel:  2,25 liter


2.díj: Bourbon vanília-esszencia
3.díj: Saját készítésű Ibolyás eper- és Rózsás málnadzsem

II. kategória:
Fődíja: egy kakaóbabokat mintázó polikarbonát bonbonforma. 

                                                Az elkészült bonbon így fog kinézni


                                                          A forma 
forma méret:58*21*9 mm 
darab:  4*5 db
1 db termék súly:  6 gr

2.díj: csokipasztillákból álló csomag (15 dkg 75% Tanzánia, 15 dkg 70%  Ecuador és 15 dkg 60% Madagaszkár)
3.díj: Saját készítésű töltött táblás csokoládé 2 ízben (cayenne borsos-epres, chilis-málnás)

A játékban bárki részt vehet, függetlenül attól, hogy van-e blogja vagy nincs, kezdő a konyhában vagy profi.
Az ötleteket kommentekben kérjük, rövid leírást arról, hogy nézne ki a bonbon vagy a süti kívül, mit tartalmaz belül. Elsősorban olyan ötleteket várunk, amik eltérnek a megszokottól, "van bennük vmi csavar", a nyerteseket ennek megfelelően nem sorsoljuk, hanem az ötletek eredetisége alapján választjuk ki.

Eredményhirdetés: április 20. 
Így a nyeremények Húsvétkor már bevethetőek lesznek :)

A játék azonban itt még nem ér véget. A nyerteseknek el kell készíteni a díjazott sütit vagy bonbont és a fotókat (egy kis kóstolóval :)) eljuttatni Hozzánk. A fotók felkerülnek majd a Food-Pack Kft honlapjára és ide a blogra is. 

Játék indul, gyertek egyik, másik vagy mindkét kategóriában:)

42 megjegyzés:

  1. Fantázia indul.... :)))
    1 kategórián belül több ötlettel is lehet jönni, ugye?

    VálaszTörlés
  2. Megnéztem jobban. Ugyancsak elidőztem a sütiformánál, mert hát kedvencem a piros szín. :)
    A kakaóbabnál viszont felmerült 1 kérdésem! Külön-külön kell elkészíteni az alsó és felső formában a bonbont, aztán valahogy egymáshoz rögzíteni, vagy van valami trükkje a duplaformának? :-o

    VálaszTörlés
  3. Azta micsoda nagyszerű játék:-))
    A formák meg egyenesen szuperek, nem is láttam még ilyen sütiformát, erre hajtok.
    A bonbonformánál üreges lesz, tölthető?
    Köszi a játékot, biztos hogy játszani fogok, megyek ötletelni.

    Van még egy gondolatom, csak úgy hangosan gondolkodom. Miszerint a fantázia elszabadulhat, de mi van akkor, ha pl. kiderül az elkészítésnél, hogy az kivitelezhetetlen, nem lehet úgy elkészíteni?

    VálaszTörlés
  4. Húha, ez aztán izgi! Vianne, jól értem, hogy ide hozzád kell beírni az elméleti elképzelést, és gyakorlati megvalósítás csak akkor kell, ha nyer valaki?

    VálaszTörlés
  5. Vianne!
    Kitettem hozzám is a játékot:-)

    VálaszTörlés
  6. Halihó,
    részemről a bonbonos témában két tavaszias ötlet a kakaóbabos formához:
    a/ étcsokoládé burokban fehércsokoládé ganache (tényleg csak) egy leheletnyi ibolyalikőrrel felturbózva, egy vékony csík ibolyazselével a közepén;
    b/ kandírozott ibolyaszirom darabkákkal dúsított fehércsokoládé burokban ibolyalikőrös tejszínkrém.

    És ha már tavasz, akkor két további ibolyás változat, bár ez csak akkor aktuális, ha a kakaóbab-forma "felesben" is használható:
    a/ fehércsokoládéból készült bonbonhüvely (vagyis inkább kehely), megtöltve egy leheletnyi ibolyalikőrrel felturbózott tejszín-krémmel, kandírozott ibolyaszirommal díszítve;
    b/ étcsokoládéból készített bonbonhüvely, a már említett ibolyalikőrös tejszínes krémmel, a tetején egy csepp, virág-formára széthúzott ibolyazselével.

    Nem kilószám-evős bonbonok , de az ibolya nekem legalább annyira kapcsolódik a tavaszhoz, mint a medvehagyma és a kucsmagomba. Csak hát ez utóbbiakból nehezebb bonbont készíteni...

    Üdv,
    Hapci03

    VálaszTörlés
  7. Zsuzsa!

    Persze, bármennyivel:)

    Cseréltük a formát, szimpla lett.
    Kíváncsi vagyok nagyon...:)

    VálaszTörlés
  8. Gesztenye!

    Üreges legyen a bonbon igen, különben nem lehet harapni a tömör csoki vastagsága miatt. A duplánál is így lett volna, de már tudod h azóta szimplára cseréltük.

    Fontos a megvalósíthatóság. Ha vmi nagyon kérdéses, sztem teszteld le előzőleg.
    De izgi a kérdés, vajon min agyalhatsz...???:))

    VálaszTörlés
  9. Hapci!

    Szeretettel köszöntelek az első ötlet gazdájaként!! Bonbonfantáziáid ibolyaimádóként zene füleimnek:))
    A formát időközben a játék könnyítése céljából szimplára cseréltük. Marad mindegyik, vagy így változtatsz vmelyiken? Sajnos nem találtalak meg a nick-eden.

    VálaszTörlés
  10. A süti kategória mindenféle édességre vonatkozik, vagy csak a tésztafélékre?

    VálaszTörlés
  11. Szia Vianne,
    azt hiszem maradnak így, ahogy vannak, és még gondolkozom továbbiakon is :)
    Viszont most zavarban vagyok - én hibáztam, és emilben kellett volna küldjem az ötletet, vagy a többiek még gondolkodnak?
    Azért küldök egy mail-t az elérhetőségemmel :)
    Szia,
    Hapci03

    VálaszTörlés
  12. Orsolya:)
    Bármi lehet, a lényeg hogy ki tudd majd venni a formából.

    VálaszTörlés
  13. Hapci
    teljesen jól értetted. Alkotói csend van, ez az inkubációs fázis:) Várjuk a további ötleteidet is:)
    Ibolyalikőrt hogyan készíted?
    Én is belevágok a hétvégén.

    VálaszTörlés
  14. Nekem már pattant szikra, de az ízek tökéletesítésén még dolgozom. :)))
    És azt hiszem, a bonbonformát célzom meg. :)

    VálaszTörlés
  15. Jöttem néhány ötlettel! A tavaszt nekem a bonbonoknál nem annyira a virágok jelentik, hanem a gyönyörű, élénkpiros színű eper! Úgyhogy az ötleteim főszereplője az eper lesz. Másrészt szerettem volna, hogy a kakaóbab-forma az ízben is megjelenjen, így a kakaóbabtöret lesz a másik fontos szereplő a bonbon-ötleteimben. Tehát, jöjjenek az ötletek, eperre hangolva!

    1. Magas kakaótartalmú étcsoki-hüvely. Mikor még friss a csokihüvely, megszórom kakaóbabtörettel, így egy roppanós-izgalmas burkot kapunk. Töltelék: egy vékony réteg friss eperből készült eperpüré egy pici bazsalikommal megbolondítva, erre pedig fehércsoki-mousse kerül egy csepp narancsvirág-vízzel ízesítve.

    2. Marad az étcsokihüvely, de ezúttal rózsaborssal szórom meg, mielőtt megszilárdulna. A töltelék egy pici házi eperlekvár, erre pedig étcsoki-ganache kerül, amibe kakaóbabtöretet kevertem. Az édeskés lekvárt a kakaóbabtöretes étcsoki-ganache fogja ellenpontozni.

    3. Étcsokihüvely kakaóbabtörettel. A töltelék: először egy kicsi eperpüré, erre pedig marcipán jön: saját készítésű marcipán, ami ezúttal őrölt mandulából és levendulamézből készül.

    Ha még lesz ötlet, jövök :)

    VálaszTörlés
  16. Hú, Erinacea, ezek eszméletlen jól hangzanak :)))

    Vianne, hoztam az ibolya-likőr receptet, pici adag, mertugye ezt le is kell szedni...:
    20g friss,szép lila ibolyavirág
    0,6 dl forró viz
    pici citrom- vagy lime-lé
    15 g cukor
    1-1,2 dl vodka (esetleg fehér rum)

    a virágokat megszabadítom az összes zöld résztől, aztán nyakönöntöm a forrásban levő cukros vízzel és állni hagyom néhány órát.Utána leturmixolom, hozzáadom a citromlét, hogy zöldeskékből átváltson lilára és leszűröm.Mégegyszer felforralom egy pillanatra, aztán ha lehűlt, hozzáadom a szeszt és néhány hétig várakozom. Szép színű és illatos lesz :)
    Ha tiszta szeszed van, akkor persze változnak az arányok, több víz és kevesebb szesz :)
    Neked milyen recepted van?
    Üdv, Hapci
    (sneezy03kukacgémélpontcom)

    VálaszTörlés
  17. Erinacea!

    :):):)

    Hapci!

    Sajnos elkéstem az ibolyával, így nem lett likőr. Nagyon izgalmas a recepted, köszönöm!!!
    Hasonlóban gondolkodtam én is, azzal a különbséggel, hogy alkoholban áztattam volna, és kivettem volna a virágokat, nem turmixoltam volna bele. A cukros sziruppal a végén forraltam volna össze.

    Az esszenciát én is vodkával készítettem, nem volt itthon tiszta szesz.

    VálaszTörlés
  18. Ó, a csudába, kifelejtettem a szövegből a szűrést, de természetesen turmixolás után szűrendő a lé! :)

    VálaszTörlés
  19. Kedves Vianne :)
    Három ötlet született idáig a süti kategóriában, de a párom nagyon lelkes, úgyhogy lehet, hogy lesz még.. És biztat, hogy próbáljuk ki őket, bár nekünk nincs otthon szilikonformánk (még).
    1. Kankalinos kalács pitypangsziruppal (csokoládépasztillával és irsai olivérbe áztatott mazsolával)
    2.Brownie ibolyás fehércsokoládé fagylalttal
    3.Ibolyás panna cotta csokoládés piskótaágyon

    Szívesen találnék magyar szavakat az elnevezésekben, ezen még gondolkodom.

    Már a receptek kitalálása is tavaszi derűt hozott, köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés
  20. Orsolya!

    Elájultam...
    és értem a pàrod lelkesedését!!:)

    VálaszTörlés
  21. Vianne!
    Gyorsan áthajtottam az eddgi beírtakat, hogy még véletlen se lássam ki mit írt:-)

    Süti kategória:
    1. Piskóta tészta, kétféle, fehér és csokoládés. Ezzel tölteném meg a formát, de nem akárhogy. Alsó réteg fehér piskóta, majd rá egy vékony réteg csokis, majd rá egy vékony réteg fehér, ezt a 2 réteget kicsit villával összekeverném, hogy márványos legyen, majd ennek a tetejére egy sor csokis réteg. Amikor kisült, kiborítom, kihűlés után három részre vágom, a találkozásoknál és ellentétes színű ganache krémmel tölteném meg. Az egészet beborítanám vagy marcipánnal, vagy fondant-al, tetejére fehér marcipán virágokat tennék.
    2. Háromféle mousséval- vaníliás, kávés, csokoládés tölteném meg, kifagyasztanám és kiborítva megcsorgatnám csokoládéval, felszeletelve tálalnám.

    Csokoládé kategória: (Bár nagyon kicsinek látszik töltött csokinak, de megpróbálkozom vele.
    1. Étcsokoládé burok, töltelék: kókusz, marcipán, kókuszlikőr, apróra tördelt kókusz chipsszel.
    2. Étcsokoládé burok, töltelék: mákos fehér csokoládé mousse, vörösboros áfonya zselével.

    Enny, remélem tetszik valamelyik:-)))

    VálaszTörlés
  22. Szuper ötleteitek vannak!Ügyesek vagytok!:-)

    VálaszTörlés
  23. Gesztenye!

    Naná hogy tetszik...;)


    Nelli!

    A Te ötleteidet is szívesen látnánk...:)

    VálaszTörlés
  24. Hozzájutván némi rendkívül finom, 70% feletti kakótartalmú, Criollo kakaóbabon alapuló étcsokihoz és szintén Criollo kakaóbabtörethez, próbálkoztam és most hoztam még két virágos bonbont, „akik” Ebony&Ivory fantázianéven neveződnének még részemről…
    1. Ebony, a fiúknak: Kakóbabtöretes bonbonhüvely, belülről teljes egészében vékonyan bevonva ibolyazselével, megtöltve 1 csepp ibolyalikőrrel elkevert csokoládémousse-szal. A talp alá szintén egy vékony réteg ibolyazselé kerül.
    2. Ivory, a lányoknak: Jó minőségű fehércsokoládéból készült bonbonhüvely, belülről fehér orgonából készült, illatos orgonazselével bevonva, megtöltve néhány szem (szintén fehér) kandírozott orgonavirággal elkevert fehércsokoládé mousse-szal. A talp alá szintén kerül egy vékony réteg orgonazselé.
    Nálunk pár napon belül nyílik az orgona, már alig várom…
    És ígérem, nem hozok több virágot :)
    Üdv,
    Hapci

    VálaszTörlés
  25. Ma este felnéztem a pocra és megpillantottam a jázminteát, ami csupa szárított jázmin virágból áll. Már korábban is gondoltam rá, hogy megpróbálom forró tejszínben főzni, hátha kijön valami az ízéből, úgyhogy valami fehér jázminos ganache-sal vagy fehér jázminos mousse-szal próbálkoznék. A jázmintea az egyik kedvencem és szerintem "tiszta erőből" (Szikora Robi után szabadon, a fiatalok kedvéért :))tavaszt sugároz: üde, frissítő, illatos.

    VálaszTörlés
  26. Hapci!

    Engem igazán nem zavarnak a virágok:)ahogy biztos látod is...
    Nálunk már kinyílt az orgona, sőt Erinaceatól (PralineParadicsom) kaptam ma kandírozott orgonát:)
    Köszi az újabb ötleteket
    Ezek is fantasztikusak!!!

    VálaszTörlés
  27. BéVé!

    Egyetértek:)
    A süti vagy bonbon formában készítenéd??


    (Nagyon finom íze van ganacheban, bonbonban próbáltam már)

    VálaszTörlés
  28. Gesztenye!

    Nagyon tetszenek az ötleteid, de van amelyikben nem jelenik meg a Tavasz (Tavasz és a Csokoládé a játék témája). Testreszabod kicsit ennek megfelelően?

    VálaszTörlés
  29. Lehetne azt hogy én nem a fődíjakért játszom? :D Amúgy átadom a teret, mert tudom más mennyire örülne a formáknak. ;) Szóval sok sikert! Jó ötletek vannak itt nagyon!!! :)

    Amúgy a szilikonformára akár hányszor ránézek nekem egy halom melltartó jut eszembe :D Szóval nyílván valami fehér (mégse néger) piskóta lenne és vmi marcipánból melltartó kollekció :D - amúgy ez milyen forma???

    VálaszTörlés
  30. Legyen a jázminos bonbon formájú. Néztem ezt a sütiformát, de nem tudom hova tenni. Itt egy másik bonbon ötlet: citromos-zöld teás.

    VálaszTörlés
  31. Eszembe jutott egy harmadik, szintén bonbon: rózsaszínű robbanócukorkás. Kipattannak, mint a rügyek tavasszal :))).

    VálaszTörlés
  32. Bence/Emőke!

    Nehéz meghatározni a formáját. A cici nem rossz asszociáció:) László azt mondta, hogy tavaly a cukrászversenyen ilyen formában készítettek diófagyit.
    A Tavasz hogy jelenne meg az ötletedben?

    VálaszTörlés
  33. Bévé!

    Köszi! Jól hangzik mindhárom, de kérlek írd le részletesebben őket! Milyen csokival készítenéd, hogy nézne ki kívül-belül, stb...

    VálaszTörlés
  34. Kedves Vianne,
    én kis ügyetlen ügyes ovis bicebóca vagyok és össze szedve minden bátorságom, leírom, nekem milyen ötletem támadt. A sütiforma hozott lázba, mert a csoki téma bármennyire is vonz, azt hiszem meghaladja az ügyességem határait. Szóval sütiforma. Csokis vagy nem csokis profiterolszerűséget sütnék - ami most már tényleg nagyon időszerűvé vált -, és ezeket a kisgömböc profiterolokat megtölteném meggyes vaníliás töltelékkel, és ezekkel megpakolnám -igazodva az előttem szólókhoz - a cicis sütiformát ezekkel a kis gömböcökkel is igazodva a gömbölyded formákhoz. Majd készítenék egy brownie-hoz hasonló állagú csupa csokoládés masszát és ezzel leöntve, beborítva sütném ki a sütit, majd, vagy csokoládé mázzal, vagy marcipánnal borítanám az egészet, úgy, hogy díszítésként még utoljára a meggy és csoki vissza integessen. Most, hogy jobban bele gondolok, lehet, hogy eleve halva született ötlet, mert mi van ha..............., na és akkor mi van ha..............., na és akkor mi.....???? Na mindegy, most ennyire tellett, ki tudja, próba szerencse! Sok szerencsét mindenkinek, és magamnak is persze!

    VálaszTörlés
  35. Vianne: nem tudom összehozni a tavasszal...max annyi hogy a "marcipán" melltartókat a most nagyon menő cukrozott ibolyával, eper darabokkal stb díszíteném. :) De mondom én nem játszom most. :) Úgyse tudnám kivitelezni... jelenleg. :S

    VálaszTörlés
  36. Végül is úgy döntöttem, ötletelek a sütiformára is. :) Már korábban is gondoltam parféra, de kóstolót küldeni ebből lehetetlen, ezért elvetettem. Mivel megemlítetted a diófagyit vele kapcsolatban, mégiscsak küldöm az én variációmat.

    A formába töltöm a málnavelővel márványozott mascarpone fagyi felét, a dudorok közepébe gyümölcsdarabos málnaparfé gömböket teszek, rá a maradék fagyit, mandulalappal, étcsokival készített piskótalappal lezárom, megfagyasztom. Málna- vagy csokiöntettel tálalom.

    És 1 süti:
    A tömény csokis, kókuszreszelékkel ízesített kevert tészta felét a formába töltöm, a dudorok közepébe mascarpone-kókusz-eper golyókat(10 db) teszek, kicsit belenyomom, befedem a tészta negyedével, megkenem eperdzsemmel, a maradék tésztával lezárom, megsütöm. Fehércsokival bevonom, a tetején lévő taréjokat pirosra színezem.

    VálaszTörlés
  37. A bonbonformánál olyan 2 rétegű tölteléket gondoltam, hogy hosszában csíkos hatása legyen. Ezért az egyik réteget a forma közepébe húznám, a másik csak kicsit fedné, főként mellé kerülne.
    Hozzávalóknál a könnyebben beszerezhetőkben gondolkodtam, ezért gyümölcsökre hangoltam az ötleteimet. A leírásban szereplő dzsem mindíg frissen készített.

    70%-os biocsoki burok közepébe nádcukorral, citromfűvel ízesített málnadzsem, mellé mascarponés fehércsoki ganache liofilizált málnadarabokkal.

    70%-os, mentás csokiburok, közepébe pezsgős, nádcukros málnadzsem, mellé/rá marcipános fehércsoki ganache.

    46%-os csokiburok, közepére zabpehelydarabokkal dúsított tejcsoki ganache, mellé vodkával, nádcukorral ízesített eperdzsem.

    70%-os csokiburok, zöldborsos eperdzsem a közepére, mellé pezsgős étcsoki ganache.

    VálaszTörlés
  38. De jó ez a játék! Még épp időben befutok, és remélem, másodszorra már nem leszek béna és nem száll el a nevezésem :-s
    1. Süti kategóriában arra gondoltam, hogy egy kávés alapú, csokidarabokkal sütött piskótát sütők a formában. Majd amikor kihűlt, akkor három szeletre vágom, és kikeverek hozzá egy tiramisuhoz is használt mascarpone krémet.
    A legalsó piskóta rétegre finoman öntök egy kis kávét, hogy ne legyen száraz,majd megkenem mascarpone krémmel. Megy rá egy lap, egy kis kávé, és arra pedig felkarikázott friss piros eper. Jön a harmadik réteg, és az egészet befedem (oldalt is) a mascarpone krém másik felével. Be a hűtőbe az egészet, majd tálaláskor megszórom kakaóporral a tetejét, és halmonként lehet tálalni egy kis eperöntettel együtt.

    2. Csokivonalon sem nagyon tudok elvonatkoztatni a szezon gyümölcsöktől, úgyhogy készítenék egy mentolos csokiburkot 80%-os csokiból (csak mert mostanában azt szeretem ), amibe málnás, illetve epres-rebarbarás sűrű darabos szirupot töltenék.
    Sima epres öntettel mentás fehércsokit is töltenék.

    VálaszTörlés
  39. Oké, megpróbálom!

    Nem vagyok egy bonbonbajnok, csak megindult a fantáziám. Szóval 65%-os csokiburok fehér jázmin ízű ganache-sal töltve töltve
    70%-os étcsokiburok citromos zöldtea mousse-sal töltve
    Dili bonbon:) : kék valhrona csokiburok sárgára színezett fehér chilis ganache-sal és rózsaszínű robbanós cukorral töltve.

    Közben született egy harmadik is.
    70%-os étcsoki burok rózsavizes málna mousse-szal töltve.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...