2011. április 6., szerda

Kandírozott ibolya



Úszom a határidőkkel:( a húzós március után nyugodt áprilist reméltem. Április eljött, nyugalom nem:( de még reménykedem. Sok elmaradásom van, rengeteg minden készül itthon, még több alakul ötlet formájában, szép lassan talán felkerül ide is. 
Dübörög az ibolyaszezon. Drága Orsolya barátunktól igazi "bio ibolyát" kaptam, ami itt Pesten nagy kincs. Ezúton is sok-sok köszönet érte:) Felét kandíroztam, másik feléből esszencia készült. Végre van saját ibolya-esszenciám:) Még nem teszteltem, de kóstolásra egészen ibolya-ízű.  

A kandírozottal más a helyzet. Szép lett. Díszítésre biztos sokat fogom használni, de az ízében sajnos csak a cukrot érezni. Egészen más, mint a készen vásárolható, sok aromával és színezékkel felturbózott testvére. 
A kandírozáshoz Fűszeres Eszter ötletét használtam. 

Villával kicsit fellazítottam a tojásfehérjét, belemártottam az ibolyákat és leráztam róluk a felesleget. Porcukorba forgattam őket és sütőpapírra tettem. Sütőben 60 fokon 3 órát szárítottam, majd kitettem egy napra a szabadba. Most befőttesüvegben várakoznak. 

Sok-sok ibolyás ötletem van még, lekvár, szörp, macaron, likőr, és természetesen bonbon, így hétvégén ibolyaszüretre indulunk...

 Az elkészült kandírozott ibolyák.

12 megjegyzés:

  1. Húha, ez aztán pepecselős meló lehetett! Képzeld, pont lila macaronban gondolkodtam, csak áfonyás krémmel :))

    VálaszTörlés
  2. Hol laksz Te a fejemben, hogy eddig észre sem vettelek????:))
    Gyönyörű lila festéket vettem hozzá, ibolya-ganache hűtőben. Ez lett volna az egyik meglepid...

    VálaszTörlés
  3. És gyönyörű zöld festéket nem láttál? :D Én abba vagyok beleszerelmesedve. :)))
    Miből vannak ezek a festékek? Hol lehet olyant kapni, ami nem csupa E és műszínű?
    Kezd közel kerülni hozzám is a lila! :) Eddig csak távolról tetszett. :)
    Azt nem próbáltad, hogy csak rászitálod a cukrot, nem pedig belemártod? Úgy talán nem lenne annyira cukor ízű.

    VálaszTörlés
  4. Vianne, most már tényleg kész vagyok :) Tudod, mit vettem ma reggel az Ázsia boltban?? Wilton lila festéket, mert nem hagytak békén a fejemben a lila makik :))) Azért még kérhetek ibolyás makit meglepibe? Legalább megkóstolnám, és ígérem, hogy jól meglepődök majd :)

    VálaszTörlés
  5. Off: Zsuzsa, Vera (Narancslekvár) liofilizált málnával színezte a makikat, nagyon szép lett neki! (Még csak fotó van a blogja facebook-oldalán). Zöldet matcha teaporral szoktak színezni, talán Reninek (Az élet napos oldala) van olyan.

    VálaszTörlés
  6. Erinacea! Nincs matcha teaporom, Szombathelyen nem lehet kapni, és igaz, már én is gondoltam rá, de még élénken él bennem egy japán teaszertartás, ahol borzasztó, moszat állagú teát kafancoltak belőle. :((((( Nem bírtam megkóstolni. Azóta megszerettem a zöld teát, de az ugye, más. :) Szerintem rendesen beleadná nem csak a színét, az ízét is a csokiba. Ezt pedig nem szeretném. Wiltonból létezik zöld szerintetek? Megyek, megnézem a lilát! :))

    VálaszTörlés
  7. Zsuzsa!

    Vettem zöldet is, Leaf Green néven fut. Ez világos zöld árnyalat úgy emlékszem sötét is volt. 22-én jövök, akkor lesz a rendezvény végül, ha kell, hozok. Wilton márka természetesen:) Erinacea hallod???:))

    De: csokit nem lehet vele színezni, mert vizes alapú festék, összekapná a csokit, marcipánba és tésztába jó csak. Csokiba olajbázisú kell, olyat még nem kaptam, azt mondták rendelni kell.

    VálaszTörlés
  8. Csokihoz csillámport vettem, ugyanez a Leaf Green árnyalat, az ékszer-bonbon kollekció egy újabb darabja lesz, majd jön vmikor a blogon is.

    VálaszTörlés
  9. ja, és a cukron kívül 8 db E összetevőt tartalmaznak:(( sajnos nem tudok természetes színezőt, szívből utálom ezeket, nem is használtam eddig és eztán sem fogom gyakran

    VálaszTörlés
  10. Erinacea!

    Wilton lila, nahát:))))))))))))))
    Hát ha nagyon meglepődsz majd, lehet róla szó:)

    VálaszTörlés
  11. Zsuzsa!

    Nem szitálva nem próbáltam, de nagyon jó ötlet, hétvégén ha jól sikerül az ibolyakörút kipróbálom. A Tiéd milyen lett?

    VálaszTörlés
  12. Kidobtam, nem volt türelmem hozzá.... :(
    Pisztáciazöld színű valamikre vágyom! :)
    Olyan? Vagy világosabb ez a zöld?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...