2011. február 5., szombat

Ibolyás eperdzsem


Az elmúlt év másik nagy kattanása. A lekvárok. Sosem gondoltam volna magamról, hogy megszállottan gyártom majd őket. Nem is szerettem igazán, talán évi 2-3 üveg ha elfogyott nálunk. Először Ízbolygónál  láttam, hogy a lekvár mást is jelenthet a nagy klasszikusokon túl. Aztán elkezdtem játszani az ízekkel. És remek játéknak bizonyult.
Közel 150 üveg készült, rengeteg ízkombinációval, mint pl. étcsokis körte, banános szeder, vaníliás-narancsos sütőtök, pezsgős eper, mandulás barack, chilis málna, marcipános-diós szeder, citromos banán, mentás citrus, narancsos vörösborzselé, étcsokis-narancsos szilva, csokis meggy, muskotályzselé...

Az egyik aktuális kedvencem ez az ibolyás eper. Teljesen rákattantam az ibolya ízére. Bonbon is készül belőle folyamatosan, hamarosan jön az is. 
Szóval az ibolya. Az íze lágy, nagyon kifinomult, gyengéd, mégis annyira jellemző, semmi máshoz nem hasonlítható. Az eperrel remek párost alkotnak. Egy illatos, zamatos felhanggal egészíti ki, különleges ízvilágot hozva létre. Elkészíteni pár perc és nagyon megdobja a vasárnapi közös reggeliket.

Hozzávalók: 600 g eper (friss vagy mélyhűtött), 200 g cukor, fél zacskó dzsemfix 2:1, 6 ek ibolyaszörp


Az epret apróra darabolom, vagy botmixerrel beleturmixolok, hozzáadom a cukrot és a dzsemfixet és 4 ek ibolyaszörpöt. Felforralom, majd 2-3 percig forrni hagyom. Leveszem a tűzről, hozzáadok még 2 ek ibolyaszörpöt és alaposan elkeverem. Sterilizált üvegekbe töltöm, lezárom. 10 percre fejtetőre fordítom. 4 db 200ml-es üveg lesz belőle. Felbontás után hűtőben tároljuk és 2-3 héten belül fogyasszuk el.     

9 megjegyzés:

  1. az ibolya szörpöt készíted,vagy készen veszed ?

    VálaszTörlés
  2. Szio, ezt vettem. De nagyon várom már az ibolyaszezint, szeretnèk készìteni szörpöt is, meg esszenciàt. Ez utòbbit pl sehol nem kapni:(

    VálaszTörlés
  3. ibolyaszörp, ehhez van vmi recepted-leírásod? Itt az ibolyaszezon, bár sokat még nem találtam...
    lekvárokat pedig gyártok, talán egy klasszikusom van, a csipkebogyó...

    még vmi, húsvétra gyerkőcöknek vmi extrább bonbon ötlet,

    VálaszTörlés
  4. kérdés akart lenni az utolsó mondatom :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Kinga!

    A hétvégén felteszem az ibolyaszörpöt, és tervben vannak a húsvéti gyerekcsokik, bonbonok is. Azok is felkerülnek jövő hét végefelé a blogra.

    VálaszTörlés
  6. várom-várom! :)
    két napja szedtem ibolyát, ibolyalikőrnek, bár kevéske lett, azért beletettem fél liter páleszbe, meg tettem hozzá egy vanília rudat, remélem, jó lesz!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Kinga!

    Az ibolyaszörpöt nem tudtam már elkészíteni, de így csináltam volna:

    25 dkg ibolyát leforrázunk 5 dl vízzel, légmentesen lezárjuk és 24 órát állni hagyjuk. Aztán leszűrjük, citromlevet adunk hozzá, hogy lila legyen a kékesszürke helyett:) és vízgőz felett melegíteni kezdem, hozzáadom 30-50 dkg cukrot (ízlés szerint) kb 10-15 percig melegítem, míg a cukor felolvad benne. Üvegbe töltöm, lezárom.

    VálaszTörlés
  8. köszi, ezt most jól elraktározom és jövőre nekivágok újra :) találtunk a közelben egy jó kis ibolyást, de hát már azért késő, meg időm sincs rá...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...