2011. március 22., kedd

Levendulás bonbon - VKF 41.

 

A sejtjeimben már érzem. Megérkezett. A mai nap több szempontból is fontos számomra. A Tavaszi Napforduló miatt. Amiatt is hogy innen indul az új évem. Várakozás, nyitottság, vágyakozás, kíváncsiság. Vajon mit hoz?  

Virágillat, Tavasz, Színek, Formák. Most a virágok körül forgok. Így született meg újra a blog címadó bonbonja is. Sokfélén kattogok még: jázmin, ibolya, narancsvirág, orgona.
A levendula iránt nehéz közömbösnek maradni. Vagy szeretjük vagy nem. Van aki szerint inkább a fürdőszobában, mint a konyhában a helye.
Szeretem a határokat feszegetni, új ízekkel játszani. Nálam jött, látott és meggyőzött. A szerelem régóta tart és lankadatlan. Ezúttal 70%-os ecuadori étcsokoládéval készült kívül-belül. Ami egyértelműen és megunhatatlanul a kedvenc csokoládém.

Az alaprecept Ana-é, amit testreszabtam.

Hozzávalók (21 darab):
200 g temperált ecuadori étcsokoládé, 125 g ecuadori étcsokoládé, 1 dl tejszín, 1 ek levendula, levendulaméz


A tejszínt a levendulával felforralom, majd leveszem a tűzről és hagyom kihűlni. Mikor kihűlt, jól záródó dobozba öntöm a tejszínt a levendulával együtt és egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap leszűröm, újra felforralom és a (feldarabolt) csokira öntöm. Alaposan elkeverem és hozzáadok 1-2 kávéskanállal a levendulamézből. Hűtő.
A temperált étcsokit a (hajszárítóval) felmelegített formába öntöm, kiütögetem a légbuborékokat, 2-3 percet várok és visszaöntöm a csokit a tálba. A felesleget habkártyával lehúzom és lefelé fordítom a formát, hogy a csoki egyenletesen szétterüljön a mélyedésekben. 5 perc után hűtőbe teszem negyed órára.
A ganachet habzsákba teszem és megtöltöm vele a bonbonhüvelyeket, helyet hagyva a lezárásnak. Újra hűtő negyed órára.
A megmaradt étcsokit újratemperálom és lezárom vele a bonbonokat. Hűtő 1-2 órára, majd puha felületre (pl. konyharuha) fordítom a formát és kipotyognak a bonbonjaink.

Bár a határidővel egy nappal elcsúsztam, de talán még beleférek Mézigörl által kiírt VKF 41. fordulójába ezzel a bonbonnal.


10 megjegyzés:

  1. Nagyon elegáns lett, gratulálok! :)))
    Volt türelmed, látom...azon a mini csokipöttyön a levenduladarabocska... hááát, minden elismerésem! :))))))
    Azért megkóstolnám, mégha nem is rajongok a levenduláért...
    És szép ez a forma! :)))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett, ez a forma meg nagyon izgalmas! Nekem egy próbálkozásom volt eddig a levendulával, de azt mondanám, még az ismerkedés szakaszában vagyunk :)Itt Heidelbergben láttam levendulaszirupot meg kandírozott levendulát is, de sajnos itt orgonát nem talátam neked :(

    VálaszTörlés
  3. Vianne!
    Ez valami csodálatos!!!
    Nem is láttam ilyen formát.
    Hol lehet ilyet venni, ha nem titok?
    Én sajna nem szeretem még virágként sem a levendulát, de ez nagyon jól néz ki.
    Lehet csokiban megkóstolnám ízlene:-)))

    VálaszTörlés
  4. Zsuzsa!
    Köszi:) Tényleg szép, csak kisebb mint amilyennek a fotó alapján gondoltam. De már megbékéltem vele.
    Késztettél végül kardamomost?

    VálaszTörlés
  5. Erinacea!
    Köszönöm:)
    Én a szarvasgombával vagyok így, vhogy nem ízlik a csokival, de még nem adtam fel, hátha csak nem a megfelelő csokival kóstoltam.
    Azért a kandírozott levendula is nagyon jól hangzik ám, nagyon örülnék ha hoznál belőle!!!!:))

    VálaszTörlés
  6. Gesztenye!
    Nagyon kedves vagy,köszi:)

    Food-Pack-os, olasz forma, katalógusból rendeltem. Kb 2 hét alatt jött meg, 6.300,- körüli a bruttó ára.

    Akkor nem biztos h tetszene, a levendula íze pont olyan, mint az illata, ha az nem jön be, vszínűleg ez sem. De próba, szerencse.

    VálaszTörlés
  7. Vianne, akkor beszerzek egy adagot neked a kandírozott levendulából, és hazaszállítom neked. Komolyan mondom, bejönne ez a Heidelberg neked, ma pl. rózsalikőrt láttam :)

    VálaszTörlés
  8. Még nem készült el a kardamomos, sajna.
    Mostanában máson agyalok, sütök-főzök. De ha minden a terveim szerint alakul, akkor hamarosan újra lesz időm bonbonozni! :)
    Kinyílott az ibolya a kertben! Készülök kandírozni! Ha sikerül, majd megmutatom! :)))

    VálaszTörlés
  9. Erinacea!

    Előre is nagyon-nagyon köszi!
    Már kitaláltam, mivel viszonozhatom hogy ennyire jófej vagy:))

    Hát kedvet csinálsz hozzá folyamatosan:) egyelőre Bécsre gyúrok, hátha most tavasszal végre sikerül kiugrani. Nagyon hiányzik már, azt hiszem ideje Kislurkónak is megmutatni:)

    VálaszTörlés
  10. Zsuzsa!
    drukkolok a terveidhez, majd írj róla, hogy haladsz!
    tegnap kandíroztam, majd felteszem. Szép-szép, dekorálni jó lesz, de ez sajnos nem az az igazi ibolyaíz:(
    Kíváncsi vagyok a Tiédre!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...