2011. december 4., vasárnap

Pálcás forrócsoki


Ugye emlékeztek a Csokoládé című filmre, melyben Vianne lépten-nyomon forró csokival kínálta a hozzá betérőket? Van valami varázslat abban a filmben... vagy 50szer láttam:)
Innen a blogról sem hiányozhat a forró csoki misztérium természetesen. Szuper gasztroajándék Mikulásra, Karácsonyra. Az ízesítésnek csak a fantázia szabhat határt. Végre volt miért elővenni újra a szilikonformáimat. Miután elkészült, kicsi vodkával megkenegethetjük az oldalát és beleforgathatjuk pl. porrá tört levendulába,őrölt fahéjba, chilibe, stb...

Hozzávalók:
150 g 70 % étcsokoládé, fűszerek (nálam most fahéj, zöld kardamom, chili)

Vízgőz felett megolvasztottam a csokoládét, kakaóvajjal temperáltam (a legújabb info szerint bioboltokban is kapható porított kakaóvaj), fűszereztem (hozzáadtam az őrölt chilit, őrölt zöld kardamomot és egy csipet fahéjat) és a szilikonformákba öntöttem. Mikor szilárdulni kezdett, beleszúrtam a pálcákat. Miután teljesen megszilárdult a csoki kinyomtam a formából és öltöztettem.
(1 dl forró tejbe 2 pálcát keverjünk el)

(Ötlet: sok helyen találkozhatunk hasonlóval pl. Ajándékok a konyhából c. könyv)

14 megjegyzés:

  1. Vianne!
    Szuper lett!
    Pont ma láttam hasonlót egy oldalon, el is mentettem, hogy jó lesz ajándéknak, de az nem bonbon formában volt.
    nagyszerű ötletet adtál, köszi!

    VálaszTörlés
  2. Mekkora ötlet!
    Ezt ki is próbálom, köszi!

    VálaszTörlés
  3. Csúúúcs. Tegnapelőtt csináltam én is, az íze nagyon ott van, jól is oldódik, csak nagyon rondák, mert pálca nélkül készítettem. Ezt is ki fogom próbálni, mert így azért sokkal mutatósabb. Annyira jók a fotók is!!! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötlet! Én is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  5. Nyami! Istenien néz ki :) !!!

    VálaszTörlés
  6. Ezt már én is tervezem, Puffinnál láttam a pálcás verziót pár hete. Bár a vodkával kenegetés jó ötlet még hozzá! :)

    VálaszTörlés
  7. Épp gasztroajándék ötleteket írogatok excelbe, úgyhogy pont jól jött:)

    VálaszTörlés
  8. Ja, ilyen/hasonló pálcikát hol lehet kapni? Nekem csak szúrós végű van vagy kínai evőpálcikám, de mindegyik hosszú, eltörve meg pici szálkás lesz.
    Valójában lapos jégkrémpálcikát keresnék egy ideje, ha lelnék végre valahol. (Az máshoz is kellene...)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon klassz ötlet :) kipróbálom

    VálaszTörlés
  10. Nagyon jól néz ki biztosan finom !

    VálaszTörlés
  11. Vivi ez szuper ötlet!!!! Ezt tutira kipróbálom. :)))
    Ja, és a filmet én is imádom. Mindjárt meg is nézem...

    VálaszTörlés
  12. Csajok nagyon örülök hogy tetszik Nektek, de az ötlet nem az enyém, évek óta lehet már pálcán forró csokit kapni:) én csak elővettem a szilikonformáimat és csináltam pár saját verziót. Holnap ibolyás is készül majd, na azt még lehet h felteszem, mert szépséges a lila bevonata:)

    Közben eszembe jutott h hol láttam már hasonlót, már meg is jelöltem forrásként.

    Katuci!
    azért engem érdekelne, felteszed? Bűnjó a maracujapüré...:)))))))))

    Eri!
    Megyek megnézem Puffint, nagyon ritkán járok arra, utoljára talán még nyár elején.

    Zöldpötty!
    Ezt konkrétan DM-ben, grillnyárs néven fut. Lapos jégkrémpálcát pedig gyógyszertárban vehetsz spatula fedőnévvel rejtőzködik:)

    Petra!
    Ugye, ugye...:)

    VálaszTörlés
  13. Szia!
    Körülbelül hány pálcányi jön ki belőle? Köszi

    VálaszTörlés
  14. Itt egy másik fantasztikus forró csoki recept:
    https://www.etcsokibolt.hu/forro-csoki-a-taza-mexikoi-korongjabol/

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...